Mysbok och intressant deckare

The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry is a wonderful book. In December 2012, she was awarded the ”New Writer of the Year” award by the National Book Awards, for this ”feel-good” book.

Andrea Maria Schenkel is a German writer. In 2008 she was awarded Best foreign book translated into Swedish for her book The Murder Farm.

Boken Harold Fry och hans osannolika Pilgrimsfärd var precis så mysig och varm som jag förväntade mig. Den rekommenderar jag alla att läsa. OBS det är ingen deckare. Jag läser inte bara deckare även om det kan verka så ibland.

Harold Fry 02

Andrea Maria Schenkels bok Bunker är definitivt en deckare. Hennes bok Mordbyn utsågs av Svenska Deckarakademin till 2008 års  bästa översatta kriminalroman.

Andrea Maria Schenkel

Båda böckerna är lånade på biblan. Vet inte om jag får in fler böcker i hyllorna här hemma ha,ha

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mysbok och intressant deckare

  1. Znogge skriver:

    Bra, då vet jag att den är läsvärd!

  2. Agneta skriver:

    Bra tips på böcker som jag tror skulle intressera mig. Ett besök på biblioteket får det bli. Såg idag att dito.se har rea på e-böcker också. Jag har samma problem, har inte plats för fler böcker i hyllorna nämligen!

  3. yvonne skriver:

    Jag har läst Mordbyn och Fallet Kalteis av henne också! Mycket läsvärda!!

Kommentera

