Hejdå 2013!

Vi är väl många som sitter nu och funderar över året som gått. Jag har förstås läst en massa böcker. Mest deckare men en hel del andra också. Jag har svårt att peka ut några som särskilt bra men har man inte läst Louise Pennys, Elly Griffiths eller Ann Cleeves deckare så kan jag rekommendera dom.

louise pennyann cleeveselly griffiths

Det har blivit en del tid för släktforskningen under året också. Just nu handlar det mest om att knyta foton, dokument m.m som jag lägger in i mitt register. Grunddata är som en oklädd julgran som man sen kan klä med intressanta data. Som den här trädgårdsskissen  över en trädgård i Småland från år 1922. Jag önskar att jag hade samma koll på vår trädgård. Bilden är bara en del av hela skissen och som synes odlade man ungefär samma saker som vi gör nu. Vi har funderat lite vad f.d faster Evas land innebär. Är det hon som är f.d? 

traedgard 1922 stor

Annars är det familjen och hälsan som är viktigast. Allra mest fokus på Lilla E som växer och utvecklas. Behöver jag säga att hon tämligen obehindrat hanterar apparna på smartphonen? Man kan fundera över hur denna tidiga kontakt med tekniken som barnen får nu  kommer att påverka dom i framtiden. 

Jag skriver sällan i bloggen eller på FB om min egen hälsa eller sjukdomar. Men jag har just fått ett frågeformulär från sjukhuset som skickas ut till alla som har levt 10 år efter cancerbehandlingen. Det känns stort för mig.

gott Nytt år 2014

 

5 thoughts on “Hejdå 2013!

  1. Ja det var stort med det där frågeformuläret! Kan sätta mig in i hur du känner. Ja här har det nog fortsatt som hos dig. Mycket deckare har det blivit men en och annan annat också. Håller ju på med Martin Melins debutantbok inom polisromaner (Camilla Läckbergs fd man) Jag har kommit halvvägs och är väldigt nöjd så långt. Bra skrivet och man märker ju att han kan det här med polisyrket med jargong och uttryck. Men också är det stor igenkänningsfaktor att komma ny på en arbetsplats. Ha nu ett både gott nytt läsår och ett i övrigt bra nytt år! Kramar

  2. Åren kommer åren går. Och hälsan är ju det viktigaste vi har. Allt annat är underordnat egentligen. 🙂
    Jag önskar dig och din familj ett Gott Nytt År! 🙂

  3. Gunnar!
    Klart det är en milstolpe för dig för det är ju inte alla som klarar sig, så jag gläds verkligen med dig!
    Hälsan är det viktigaste av allt.
    Appar är ju som gjorda för småbarn att leka med för dom ser och gillar allehanda figurer men att förstå vad dom egentligen ska användas till sdamt varifrån dom kommer är en anna femma.
    Tekniken har redan skördat många offer i form at sjuklig stress vilket ger fysiska sjukdomar hörde jag på radion i förrgår. Att alltid vara uppkopplad på nätet, mobilen, Fb och allat annat som finns att tillgå blir i slutändan för mycket. Hjärnarn hinner inte varva ner. Så fort det plingar i datorn så vill man se vem det är och så kan man inte hålla på för oftast är det fullständigt ointressanta inlägg. Barnens outveckalde hjärnor utsätts konstant för El och det är då inte bra alls har undersökningar redan påvisat. Allt med måtta…som vanligt!

    Det har uppenbarligen funnits en faster Eva som brukade den jordplätten och så har namnet fått hänga med efter henners död/flytt. Så nu får du väl leta efter henne i kyrkoböckerna.
    Svårt att hitta en förklaring utan att veta mer om bakgrundshistorien än en trädgårdsbild.
    Önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År och hoppas 2014 blir som du önskar!
    Kram, Agneta

Leave a Reply

