Ordböcker

Vi har ett antal ordböcker hemma. Det förvånar väl ingen att några av dem svensk-italienska. Berlitz lexikon köpte vi när vi var i Italien första gången i mitten av 70-talet. Italienska på 15 minuter fick jag i julklapp för några år sen.

ordbok

Varför vi har en Svensk-Engelsk ordbok från 1901 vet jag faktiskt inte. Förmodligen ett impulsköp på nåt antikvariat.

ordbok engelska

Numer är lexikonen mindre och smidigare. Jag har en google-app i mobilen som är förträfflig. Den inte bara översätter utan jag kan också höra uttalet. Jag använder den mest för italienskan men den går att ställa på många olika språk.

ordbok 3

Till alla er som ska ut på vägarna idag. Ta det lugnt! Det har jag tänkt göra.

5 thoughts on “Ordböcker

Leave a Reply

