The Polar Music Prize

Årets polarpris ges till  den svenske musikproducenten och låtskrivaren Max Martin och den italienska  mezzosopranon Cecilia Bartoli. Jag ska erkänna att jag inte hade hört talas om den sistnämnda innan jag läste nyheten. Nu har jag varit inne och lyssnat på flera sånger av henne på Apple Music. Det låter bra tycker jag även om jag inte är nån expert på området.

Cecilia Bartoli , un mezzosoprano italiano,  vincere Polar Music Prize di quest’anno insieme a Max Martin. Martin è un produttore musicale svedese e compositore.

Il Polar Music Prize (premio Polar) è un premio musicale internazionale è stata fondata da Stig Anderson, 1989. Stig Andersson è stato anche produttore ABBA.

italia flag click 1.jpg

Cecilia Bartoli

Cecilia Bartoli

Max Martin

Max Martin

4 thoughts on “The Polar Music Prize

Leave a Reply

