GUNNARDECKARE

I write in Swedish, English and Italian about my big interest in crime novels, where I have a collection of 1000 books at home. I also blog about other things that I am interested in. ….Please leave a comments in my blog…Per favoreLascia un commento in italiano…Lämna gärna kommentarer i min blogg tack!

Blod,svett och tårar

Leave a comment

P.D. James som gick bort år 2014 har skrivit många bra böcker och har en given plats bland de bästa “deckardrottningarna”. Jag har läst ungefär hälften av böckerna i svensk översättning och hälften på originalspråket. Hennes böcker tillhör dom som är den största utmaningen att läsa på engelska för mig. Men det har gått bra med hjälp av översättningshjälp i lexikon eller Google nu på senare år.

Att jag kom att tänka på den här deckaren beror på att jag hade en vass tånagel som gjorde att tån bredvid blödde. Det händer allt som oftast när jag har slarvat med klippningen men den här gången upptäckte jag det inte förrän jag hade lämnat blodspår runt om i huset. Inte populärt hos hustrun som nyligen tvättat golven men inte svårt att torka upp heller.

Svettigt blir det alltid när jag motionerar. Jag fick tidigt lära mig av en idrottslärare att svett inte är ett tecken på att man är otränad och jag tror att det stämmer.

Tårar när jag har motionerat har jag bara fällt en gång som jag minns. Det var när jag sprang Göteborgsvarvet 54 år gammal. Tårarna var av glädje utifrån att jag fick en bra tid och var nöjd med loppet men också för att min cancerbehandling började veckan efter. Jag kände på mig att det inte skulle bli några fler långlopp. Behandlingen blev lyckad men en av biverkningarna var att jag fick sluta springa och övergå till promenader. Det går bra det också.

Oskyldigt blod.jpg

 

 

Author: gunnardeckare

Jag har två bloggar på Wordpress, en svensk och en italiensk. Se nedan Ho due blog. Un svedese e l'altro in italiano. Vedi sotto Feel free to comment in English as well.

Leave a Reply

