Swish i bössan!

Nu har jag testat att stå med bössa för Röda Korset och samlat in pengar till Världens Barn. Det gick bra och vi fick en  hel del pengar på ganska kort tid. Mest av de som inte några kontanter men som fick krypa till Korset (obs Göteborgsvits) när vi sa att det går lika bra med sms eller Swish. Vi fick vanliga kontanter också av vänliga människor.

Jag älskar den här affischen som finns i Röda Korset butik. Det går säkert att läsa vad som står om ni zoomar in bilden. Jag gillar förmaningen att barnen inte ska dricka kaffe på fastande mage. Nu är det väl inte många barn som dricker kaffe men det var säkert vanligare förr.

7 okt 1.jpg

7-okt-2

 

 

 

5 thoughts on “Swish i bössan!

  1. Swishat gjorde jag när jag köpte majblommor i år. Skyllde på att jag inte har kontanter, och det har jag sällan, så det var sanning. Då sa killen direkt att du kan swisha! heha inte lätt att komma undan… 🙂

  2. Nu kommer ingen undan. Förut gick det att skylla på att man inte hade några pengar i plånboken. Jag har faktiskt swishat iväg en slant till Världens barn jag också..

  3. Bra Göteborgare den!
    Tänk så olika det kan vara från land till land. Här i UK finns inte Swish och vi använder fortfarande mer sedlar och mynt än man gör i Sverige. Vi ligger ofta långt efter här i utvecklingen.
    Bra gjort att samla in pengar!
    Ha en trevlig helg!

Leave a Reply

