coffee caffè kaffe

1 in English  2. In Italiano  3 På Svenska

1

We drink a lot of coffee here in the northern countries (see statistics below). As for myself I’m no exception. I probably drink more than the average Swede. At home I mostly drink it black with no milk or suga but at restaurants and cafeterias I usually order cappuccino. 

2

Beviamo un sacco di caffè nei paesi nordici. Più pro capite che in Italia. Bevo il caffè senza latte o zucchero, quando sono a casa. Mi piace anche Cappuccino. 

3

Vi dricker mycket kaffe här i norden och allra mest i Finland. Sen flera år har jag slutat använda socker kaffet. Det har fört med sig att jag känner smaken bättre och nu testar flera olika sorters mörkrostat. Jag använder inte mjölk hemma men beställer ofta Cappuccino när jag fikar på nån cafeteria eller liknande. 


4

9 thoughts on “coffee caffè kaffe

  1. Ja Finland gick om oss för några år sedan,jag tror dom dricker ett knappt kilo mer än oss per kapita..Jag har noterat ditt svar tidigare på kändisjakten,,håll fast med det du..Haé Kram.

  2. Ja jag tror att jag passerade ca 15 min före,på de platser där olyckorns på norrgående skedde,har nog aldrig upplevt värre bilåkarväder,Verkar som det inte blev några allvarliga personskador,vilket känns bra,ändå..Haé Kram.

Leave a Reply

