Venezia


1  In English  2 In Italiano   3 På Svenska

1

I think we made up our minds to go to Padua this year. Living in Padua we can make day tours to Venice, Verona, Vicenza, Ferrara and other places within reach by train

We haven’t visited Venezia since 2011 and this city is worth a revisit. This year it’s the Binnale. Art exhibitions all over the city. 

2

Andiamo a Padova in vacanza quest’anno.

Visitismo  anche Venezia, Verona, Vicenza e Ferrara.

Det lutar åt att årets Italienresa går till Padua. Det är bra flygförbindelser och dessutom lätt att göra dagsturer med tåg. Det tar  exempelvis en kvart till Venedig eller Vicensa, tre kvart till Verona och ca 1 timme till Ferrara. Jag ser nu när jag kollar att det är 6 år sen vi var i Venedig. På tiden att vi gör några dagsturer dit. Alla ojämna år är det dessutom Biennalen med konstutställningar  i hela Venedig. 
4

12 thoughts on “Venezia

  1. Det finns verkligen mycket att se och göra i Italien och jag har många obesökta platser där.
    Däremot är inte Venedig någon favorit för mej. Har varit där flera gånger som reseledare,men alltid händer det något så man blir lurad eller någon blir bestulen. Men kanske är det annorlunda privat och att man inte har ansvar för 50 andra personers väl.
    Ha en fin helg!

  2. Grand Canale?
    —–
    Likt Carita Liljendahl berättar här ovan så var jag också i min gröna ungdom alldeles i närheten (vi liftade från Sverige genom Europa och var i Verona och andra ställen i närheten), men vi hade en tysk karta och fattade aldrig att ‘Venezia’ var just Venedig som låg så nära…. 😦

    Jag tror ni kommer få en fin italienresa i år nu när ni också har pluggat ännu mer italienska så flitigt. Ser fram emot att få se bilder därifrån så småningom.
    Ha en fin helg.
    // Kao

  3. En kompis till mig bodde i Padua ett par år. Kom mig dock aldrig för att åka och hälsa på – en klar miss!
    Men Venedig är himla fint 🙂

    Ni har verkligen nåt att se fram emot nu!

Leave a Reply

