5 / 100




1. In English  2 In Italiano  3  På Svenska

1

This is nr 5 of 100 E-books that I plan to read during 2017. It’s a fantastic book that I highly recommend. I am reading it in Swedish but it’s also available in English and Italian 

2

 Amo questo libro di Elena Ferrante! Ho intenzione di leggere più libri di lei. 

3

Det här är bok nummer 5 av de 100 E-böcker som jag hoppas kunna läsa 2017. Jag har läst några vanliga pappersböcker men dom räknar jag inte in i den här utmaningen. 

Jag har haft “Min fantastiska Väninna  ” av Elena Ferrante nedladdad ett tag men det har inte blivit av att läsa henne förrän nu. Jag blev inte besviken!

7 thoughts on “5 / 100

  1. Ferrante har jag inte läst än men finns på min önskelista. Läser inte e-böcker för att jag har en nervskada i halsryggen. Kan inte titta ner så länge för att läsa. Därför blir det många ljudböcker istället och på kvällen läser jag ½ timme pocketböcker.
    Håller tummarna att du klarar din utmaning.

    1. Jag har läst mest vanliga böcker men nu har jag en IPhone modell lite större som passar bra för mig. Mindre än en läsplatta men större än en vanlig mobil. Jag ligger oftast på ryggen och har mobilen i en hand. Kanske svårt ändå för dig?

      1. Ja, kan bara läsa liggande med stöd under armbågarna. Det klarar jag i ½ timme och då får pocketboken inte ha mera än 400 sidor. Annars blir det för tungt trots stöd. Även om jag kunde läsa på en mobil eller platta skulle jag inte kunna läsa en längre tid.
        Har läst i hela mitt liv och älskar fysiska böcker. På mitt sätt kan jag i alla fall läsa 30 minuter per dag. Resten blir ljudböcker annars får man abstinensbesvär 😀

Leave a Reply

