Arlanda AirPort 

.


1 In English 2 In Italiano 3 På Svenska

1

We will fly to Italy in May. We usually fly from Skavsta but this time we travel from Arlanda. We booked one night at a hotel near the airport before we depart. Less stress 

2

Nel mese di maggio, viaggiamo a Venezia. Voliamo da Stoccolma Arlanda AirPort. 
3

I år flyger vi från Arlanda när vi ska resa till Italien. De senaste åren har det blivit Skavsta av praktiska skäl men i år passar det bättre med Arlanda. För att inte behöva stressa så har jag bokat en hotellnatt på Arlanda innan vi far iväg. 

.

Några IT-hjälpmedel på resan

This text only in Swedish

Questo post solo in svedese.

————————————-

Några exempel på appar och annat som är användbart när man är ute och reser.

– Rome2rio visar resealternativ mellan olika orter över hela världen. Jag har hittills använt appen för resor inom Italien. Man kan se olika sätt att resa, tabeller, kostnad m.m.

– Google Översätt har jag mestadels använt uppkopplad på WiFi men det ska fungera även nedladdad i mobilen. 


– Babel visar all böjningsformer av verb. Det är användbart för verb på de flesta språken men för min del har det handlat mest om italienskan.

–  jag använder bara kameran i mobilen när jag reser. Det blir tillräckligt bra och gör det enkelt att dela med sig av fotona. För mig fungerar Instagram bäst där jag samtidigt direkt delar till FB   Det händer också att jag skickar bilder till min blogg med en särskild mailadress. 


.

– Imaps visar inte bara kartor och  satellitbilder utan man kan också använda sig av Street view. Bra funktion vid reseplaneringen. 

— Bokläsning

Böcker i pappersform väger en del och passar bra att ta med sig viktlöst. 

Jag har 5 olästa e-böcker i mobilen. Därtill kommer Donna Leons senaste som kommer ut i april. Den utspelar sig i Venedig och passar bra när vi nu besöker staden i maj


.