Akilleshäl / Tallone d’ Achille /Achilles heel

.



På Svenska 🇸🇪

Det finns verkligen bra skavsårsplåster nu. Jag ska väl inte göra reklam här men man kan hitta sådana på apoteket. Jag har ett stort öppet sår på hälen men kunde ändå gå 10 km obehindrat med plåstret på. 

Dagens promenad får vänta tills i eftermiddag när det har regnat klart. 

In English 🇬🇧🇱🇷

I have a sore wound In my left heel. I’m lucky to have good patches. I walked 10 km yesterday without pain and any other problems. 
In Italiano 🇮🇹

Ho una ferita sul tallone sinistro. Fortunatamente c’è una buona patch. Ieri ho camminato per 10 km senza dolore. 

.

7 thoughts on “Akilleshäl / Tallone d’ Achille /Achilles heel

  1. Den sortens plåster är verkligen bra för skoskav kan vara enormt irriterande minst sagt. Mina senaste vandringsskor från Sketcher har dock aldrig ställt till det utan är fantastiskt sköna.

  2. Nu har jag inte testat dem länge, kanske är det dags att kolla dem på nytt. Förr var jag inte så jättenöjd, men det var väl 5-6 år sen senast. Tack för påminnelsen. 😀

  3. Jag lyckades få ett dumt skavsår i Dover när vi promenerade bra långt just innan vi gav oss ut på kryssningen. Har haft plåster i förebyggande sen dess dom dagar då jag begriper att det blir mycket att gå. Dock har jag bara haft tillgång till vanliga plåster…
    Hur kan gamla ingådda skor helt plötsligt ge skavsår? DUMMA skor! 🙂

Leave a Reply

