Annabelle

.


Boken Annabelle av Lina Bengtsdotter har fått mycket bra kritik och fått utmärkelsen av “Deckarfestivalen Crimetime i Visby” som årets bästa deckardebutant. 

Jag har själv inte bott i Gullspång där handlingen utspelar sig men mina föräldrar som nu är bortgångna bodde där i många år och jag känner väl till miljön. Det är alltid med viss bävan som man läser om mord på platser där man har varit ofta. Även om det är fiktivt. Jag minns första boken av Mons Kallentoft som redan på första sidan berättade om ett mord på gärdet mitt emot där min svägerska då bodde. Lite läskigt….

Boken av Lina Bengtsdotter är värd alla positiva omdömen! Jag ser fram emot nästa bok som hon enligt uppgift håller på att skriva.

.

One thought on “Annabelle

Leave a Reply

