Book store / Libreria / Bokhandel

.


In English 🇬🇧🇱🇷

In Karlstad where I live an old bookshop shuts down after 140 years. The competition is tough from the internet. 

In Italiano 🇮🇹

Nella mia città termina una vecchia libreria che esiste da 140 anni. 

På Svenska 🇸🇪

Det är tufft att bedriva en bokhandel. I Karlstad lägger en affär ner efter 140 år. Det är lite dystert men inte oväntat.  Konkurrensen är hård från framför allt näthandeln. Jag tillhör dom som inte har köpt böcker där på länge. Jag läser nya böcker genom att låna dom på biblan eller ibland som e-böcker. Äldre böcker går att köpa från antikvariat på nätet eller när jag besöker second-hand affärer 

8 thoughts on “Book store / Libreria / Bokhandel

  1. Ja, det är en tuff bransch numera och få klarar sig i längden. I lilla grannhålan finns en bokhandel och jag försöker handla där lite då och då. Men visst, när prisskillnaden är stor så beställer jag via nätet eller lånar på bibblan.

  2. Nej så trist. Jag förstår att vi behöver ändra marknadsmodellen för böcker/att ta till oss litteratur men jag tror att vi kommer att sakna gedigna boklådor.

Leave a Reply

