Så mycket bättre TV

.


Jag brukar följa ”Så mycket bättre” på TV4 men tycker inte att årets upplaga lyfter riktigt. 

Ikväll kommer ett bra program på Kunskapskanalen som sänts tidigare. Det handlar om hur duktiga innovatörer hjälper folk i vardagen. Programmet ikväll handlar om hur en handikappad men kreativ person får hjälp med att anpassa sin kamera så han kan ta bilder utan hjälp. 

Själv kommer jag att titta på Symesterskapet på NRK1 ikväll. 

.

Spänning under ytan !

.


In English 🇬🇧🇺🇸

I love reading Nevada Barr’s books about ranger Anna Pigeon. So far I have read 2 out of 19. 

På Svenska 🇸🇪

Den amerikanska författarinnan Nevada Barr har så här långt skrivit 19 böcker om ranger Anna Pigeon. Jag har hittat 6 av dom översatta till svenska men läser själv de engelska originalen. 

Bok nummer 2 heter “Djup grav” och handlingen utspelar sig i Isle Royale nationalpark i norra USA. Titeln syftar på att mycket av de spännande händelserna äger rum under vattenytan. 

Böckerna finns att köpa på Bokus , kanske på andra ställen också. Själv laddar jag ner e-böckerna på mobilen. Om dom finns på Biblan vet jag inte men dom brukar var öppna för att skaffa åtminstone några böcker i serien. 

.