Barndop och magiskt datum

Tillvaron har ibland en förunderlig förmåga att balansera mellan sorg och glädje. Det har varit flera äldre släktingar som har gått bort under senare tid. Men i helgen blir det en släktträff med glädjen som överskrift. Svägerskans barnbarn skall döpas.

Magisk dag med ettor idag. Datumet är 11-11-11. Har hört att många gifter sig idag av den anledningen. Jag ska se om jag kommer ihåg att ta ett foto när klockan är 11:11. då blir det massor med ettor på en gång.

TREVLIG HELG! 

9 thoughts on “Barndop och magiskt datum

  1. Hej, Gunnar!
    Men visst är det fint med dop och alla tillbehör 🙂 Ett nytt litet människoliv med framtiden framför sig. Alltid tråkigt när alla gamla släktingar faller ifrån för dom är ju en del av vår egen uppväxt och man blir påmind om att åldern kommer krypande så att man till slut blir bland de äldsta 😦 Men sånt’ är ju livet.
    Snyggt foto!
    Jag lyckades knäppa några foton fr. balkongen prick 11.11.11 Kl.11.11…kul. Här i stan har det varit mängder med vigslar i dag och vid den tiden.
    Härlig färg du har på bloggen, blir man glad av samt att den är en av mina favoriter förutom grönt som är skönt:-)
    Trevlig helg önskar jag och din fru!
    Kramen,Agneta

  2. Hejsan!

    Jättefin bild du tagit! Jag försökte fota månen i går kväll, men det var för mycket moln.

    Får göra ett nytt försök i kväll.

    Du får ha en skön fredagskväll!
    Hälsa Bitte.

    Jag har flyttat vår blogg till http://“henrylundhs.wordpress.com”>

  3. Ja, det känns lite magiskt detta datum idag.
    Och ja, tillvaron har en förmåga att balansera mellan sorg och glädje
    trevligt med din släktträff och barndopet
    ha en fin helg
    PS. nej jag har inte läst boken du skrev om hos mig. Får nog vänta och se om det blir lättare att läsa böcker efter operationen

  4. För ett tag sen hade vi två begravningar och ett dop att bevista inom två veckor..huu…

    Boken om/av Zlatan tror jag inte jag läser. Men berätta gärna om din uppfattning! 🙂

Leave a comment