Tegelstenar

Jag har blivit taggad av Kraka i en utmanings om handlar om vilka tegelstensböcker som finns i hyllan och som jag har läst och vilka jag skulle vilja läsa.

http://kraka.moah.se/2013/05/21/tegelstenar-en-utmaning-om-bocker-jag-last-och-vill-lasa/

Det finns två böcker i särklass som jag har delvis läst och vill läsa mer av. Bibeln som väger 6 kg är den tyngsta. Shakespeares samlade verk har liksom den förra 1100 sidor men väger mindre.

Efter dom så är det Harry Potterböckerna. Flest sidor i Harry Potter och Fenixorden som är på 1000 sidor men de andra är också tjocka.

De tegelstenar som jag har läst på senare tid har varit låneböcker (jag får inte plats hemma med fler så tjocka böcker). Bl a dessa kan nämnas den utmärkta triologin om det 20:e århundradet av Ken Follet, där den första som heter Giganternas fall och den andra, Världens vinter är tunga och tjocka. Den tredje boken är inte utgiven ännu men det blir säkert en tegelsten det också..

Om nån vill spinna vidare på temat så är ni välkomna att “tagga på”

4 thoughts on “Tegelstenar

  1. Jag har nog en hel del tegelstenar på min bokhylla, för jag väljer mest tegelstenar så jag kan njuta länge. Jobbigt blir det om man blir besviken på sin tegelsten.

Leave a comment