Vad var det ja sa?

………eller rättare sagt skrev i min blogg.. Jag föll direkt för Mando Diaos nya album med Frödingtexter. Dom gick rätt upp som etta på Svensktoppen som jag spådde.

Läs mer här…

I samband med att vi byter möbler och flyttar om så har vi tänkt sätta upp en del familjekort på ett nytt sätt. Riktigt hur har vi inte bestämt ännu. Ett av korten är på Bitte när vi åker utomlands tillsammans för första gången. Bilden är tagen i Alassio, Italien. 

Några frågor till alla er fotobegåvade som tittar in här ibland: Har ni tips på bra sätt att placera foton i vardagsrummet? Och finns det nån som vet hur man kan förbättra kvaliten på ett foto som detta?

Vi tittade på ett avsnitt av Hercule Poirot på DR1 igår. En dramatisering med David Suchet som vi inte har sett förut. Avsnittet var baserat på boken Mord på Allhelgonadagen av Agatha Christie. Jag är inte ens säker på att jag har läst den boken.

6 thoughts on “Vad var det ja sa?

  1. Hmm, jag gissar att du inte satsade pengar på att Mando Diao hamnade etta på Svensktoppen?
    Kul att kunna förutsäga saker dock! 🙂
    Hmm, jag vet inte hur man kan förbättra kvaliteten på gamla foton men jag skulle rekommendera att fråga någon professionell fotofirma om råd, fast de växer ju inte på träd nu för tiden…
    Foton i vardagsrummet? Tja, det beror på hur många foton du/ni har. Ett sätt är att göra en fotovägg. Ett annat är att placera fotona mer sporadiskt och efter tycke och smak. 🙂

    HA det gott!
    Fridens liljor

  2. Ikea har en jättefin fotoram som heter Ribba, den finns i olika storlekar. Jag har en med plats för tre bilder, men det finns både fler och färre!

  3. Vilket fint fotografi! 🙂 Förbättra kvalitet, hur menar du? Det första jag tänker på, bloggskadad som jag är, är pixlr-programmet där du kan redigera dina foton. Men det kanske inte är det du är ute efter.

  4. Jag har inte ett enda av mina foton framme nånstans. Vilket jag t o m själv emellanåt tycker är lite synd, så jag funderar också lite grann emellanåt på HUR jag skulle kunna exponera dem på ett vettigt sätt. Är ingen tavelmänniska egentligen, men onekligen är det väl det som är det smidigaste sättet; Rama in och täck med glas… Skulle hellre göra fotoböcker och ha liggandes på tex soffbordet fritt fram för vem som vill att bläddra i. Men det projektet lär jag väl aldrig orka dra igång med, är jag rädd… <:-) Men det kan ju vara ett tips iallafall!!

    Gamla foton bör väl scannas med bästa tänkbara scanner, så man får en så bra digital fil som möjligt att utgår ifrån, och därefter kan säkert något PS-proffs förbättra dem en hel del.

Leave a comment