Färre böcker eller fler hyllor?

Som jag har bloggat om tidigare så har vi gjort en rejäl omöblering och sortering av böcker här hemma. Mitt mål var att få alla mina 900 deckare i en och samma bokhyllekombination  och grovsorterade efter författarens namn. Det har jag nu men av olika skäl så blev det kassar över med “ickedeckare”. Det mest naturliga vore att vi lämnade bort lite böcker till någon second-handbutik men vi har svårt för att skiljas från dom. Där är vi lika B och jag. Så vad gör man då? Jo det blir en tur till IKEA för att köpa fler Billy-bokhyllor.

billy 01

ikea 01

Det är lite småtrist och mulet väder. Passar bra för att åka till möbeljätten men det ska nog bli en långpromenad av något slag också.

I kväll blir det till att lyssna och titta på Melodifestivalen. Hörde korta snuttar av bidragen igår på P4 och jag tycker att det finns flera bra låtar. Ser att Martin Rolinski är tippad som en av vinnarna på spelsajterna.

Vi skypar med lilla E och hennes föräldrar nästan varje dag och kan följa hennes framsteg. Att hon kan gå nu när hon nyss fyllt ett år  är bra men det som imponerar mest på morfar och mormor,  är att hon kan gå och spela munspel samtidigt. 

munspel 2