I Bo Baldersons fotspår

Den 1:a advent kommer en ny deckare av Aron Olnafors ut. Den heter Mord mot alla odds och kanske blir den sista i den serien. Lite synd kan man tycka. Den som kommer ihåg och har läst Bo Baldersons humoristiska böcker kommer säkert att uppskatta Olnafors också.

Hans tidigare böcker finns att låna på biblan här i Värmland och jag tror att den här också kommer att införskaffas. Om inte så kanske jag kan övertala biblan att köpa den här.

Som framgår av grafen nedan så blev det tre gånger uppför slalombacken idag. Jobbigt men säkert nyttigt (kanske).

20131121-151707.jpg

5 thoughts on “I Bo Baldersons fotspår

  1. Inget författarnamn som klingar bekant hos mej, men Bo Balderson läste jag i unga dar. 🙂 Aha, var det en slalombacke du hade gått i – jag undrade just varför det hade tagit så lång tid att gå en relativt kort sträcka när jag såg din Runkeeper-status på Facebook. När maken och jag var i Norrland förra sommaren ville han tvunget gå i en massa såna backar, så jag vet precis hur det suger när man ska upp! Men det “värsta” var ändå när vi såg en person komma joggandes upp för en sådan brant backe på Frösön utanför Östersund. Och väl uppe drog han efter andan några gånger, och sen satte han full fart igen – fast denna gång nerför backen! Phjew!!!

  2. Bo Balderson läser jag gärna och med stor behållning! Har väl säkert även här kommenterat att pressen ett tag trodde att det var min pappa som var Bo Balderson. Intervjuer och pengar utlovades men min pappa förnekade allt!

  3. Bo Baldersson är ju nostalgi för de flesta av oss! Jag läste nog allt av honom. Som en extra krydda var ju hemligheten med hans identitet. Visste inte att Znogges pappa var misstänkt för att vara B. B. Va spännande! Undrar om han någonsin blev avslöjad? Har inte hört något om det. Men alla tänkte sig nog att han fanns i kretsen av regeringen på något sätt eftersom han skildrade politikerna så träffsäkert.

Leave a comment